سفر به پیست اسکی پولادکف

1398/8/14

مختصات جغرافیایی

پیست اسکی پولادکف از مقاصد گردشگری استان فارس می باشد که در نزدیکی شهر سپیدان قرار دارد و در مختصات جغرافیایی 30.373233 درجه شمالی و 51.913312 درجه شرقی روی نقشه واقع شده.

 

مشخصات

پیست اسکی پولادکف که مجموعه تفریحی ورزشی پولادکف هم نامیده میشه دومین پیست اسکی بزرگ و بین المللی ایران محسوب میشه و در 88 کیلومتری شمال شیراز و 15 کیلومتری جاده سپیدان به آبشار مارگون از شهر اردکان که مرکز شهرستان سپیدان هست واقع شده. این مجموعه در چهار فصل دایر هست و استفاده تفریحی و ورزشی بسیاری داره. این مجموعه در ارتفاع 2850 متری از سطح دریا واقع شده و به دلیل احاطه شدن توسط کوه های مرتفع و بارش فراوان برف مکانی کاملا مستعد جهت ایجاد پیست اسکی و ورزشهای زمستانی مربوطه هست. این منطقه در فصل تابستان از آب و هوایی خنک برخوردار هست و از نیمه های پاییز تا اوایل فصل بهار هم شاهد بارش سنگین برف در اکثر مواقع هست. امکاناتی که این مجموعه برای گردشگران فراهم کرده شامل تله کابین به طول 2 کیلومتر و دو تلسکی به طول 1600 متر و رستوران و فست فود و کافی شاپ و مهمان سرا و هتل چهار ستاره و موتور های برفی و لوازم اسکی و زیپ لاین و ... می باشد. در نزدیکی این پیست یک پیست اسکی کوچکتر نیز وجود داره که به پیست اسکی سپیدان معروف هست. در تابستان هم گردشگران می تونن در این مجموعه ورزش اسکی روی چمن رو تجربه کنن که ورزش مفرح و جالبی هست. تله کابین مجموعه در تمام ایام سال دایر هست. برای ورود به مجموعه از هر خودرو مبلغ ورودی دریافت میشه.

 

مسیر دسترسی

از شهر اردکان که مرکز شهرستان سپیدان هست به جاده مارگون وارد میشیم و پس از طی کردن حدود 15 کیلومتر به مجموعه می رسیم.

 

جاذبه های دیدنی و تفریحات

پیست: مجموعه پیست اسکی پولادکف و ورزش های متنوع موجود.

قله: قله که در کنار پیست اسکی قرار دارد.

 

توصیه های شیراز پیک نیک

بهترین فصل برای مراجعه به این مکان اوایل تا اواخر فصل زمستان می باشد البته اخبار رو چک کنید که آب و هوای منطقه طوفانی نباشد و در صورت بارش برف شدید سفر را به بعد از اتمام بارش ها موکول کنید. از ریختن زباله در اطراف و شکستن شاخه درختان و تخریب محیط طبیعی جدا خودداری کنید. از شکار جانوران و گونه های طبیعی منطقه به شدت پرهیز کنید.

 

منابع:pooladkafski.com ، wikipedia.

کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.